دانلود پایان نامه

 متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه

قسمتی از متن پایان نامه :

واحدهای کسب و کار استراتژیکی

اگر چندین نوع مختلف کسب و کار را داشته باشیم، در مورد سرمایه گذاری کردن یا نکردن بر واحدها نیاز به تصمیم گیری داریم یکی از بهترین مدلهای تحلیلی برای حل این مسئله، ماتریس صفحه الکتریکی،با شکست مواجه میشود.SBU جک ولچ ، این سرمایه گذاری در است. (GE)

SBU یک  ماتریس  ساه  برای  رسم  GEبنا بر نظر شرکتهای مشاوره مک کین سی و کامپانی،

و گرفتن تصمیمات استراتژیکی میباشد(رایت، ١٩٩٨).

7- مدل PEST و SLEEP

ما باید همه زمینه های رقابتی از قبیل گرایشات اقتصادی، تکنولوژی و دیگر فاکتورهای تأثیرگذار بر سازمانمان را، بشناسیم.

یکی از محبوبترین مدلهای تحلیل برای ارزیابی محیطیPEST می باشد.

  • درک محیط سیاسی[1]
  • تغییرات در اقتصاد بر شرکتها نیز تأثیر خواهد گذاشت، همانند نرخ سرمایه گذاری کمتر[2]

نرخ بهره بالاتر، رشد اقتصادی کمتر و تغییرات در خرج کردن مصرف کننده تمایلات اجتماعی، جابجایی جمعیت، نوع زندگی و دیگر تغییرات در جامعه که میتواند[3] برسازمان تاثیر بگذارد.

  • تغییرات ناگهانی میتواند با تکنولوژیهای[4] جدید اتفاق بیفتد، مخصوصاً برای آن شرکت های که تکنولوژیشان برای ساخت و توزیع محصولات و خدمات است(بلنخورن و فلیشر،2002).

در مدل STEEPیک E که نشانگر Environment  میباشد به حروف اضافه شده و حروف دوباره مرتبط شدند.

8- نمای روانشناختی

هر سازمان فرهنگ منحصر به فرد خودش را دارد. ما میتوانیم این فرهنگ را همانند اینکه نمای روانی یک شخص را میبینیم، مشاهده کنیم. برای مثال، برخی سازمانها بسیار نوآور و خطرجو هستند در حالیکه بقیه بیشتر با حساب حرکت کرده و ریسک کمتر را انتخاب میکنند.اگر بتوانیم این نمای روانی در سطح سازمان را شناسایی کنیم، آن موقع دارای بینش خوبی برای چگونگی رقابت هستیم

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد:تاثیر رفتار شهروند سازمانی مبتنی بر بعدوظیفه‌شناسی بر کیفیت خدمات واحدهای سازمانی

یک راه درک روان شناسی سازمان، بکار بردن روش مایربریگز[5] در سازمان است. مایربریگز یک شاخص پیشگویانه سطح رفتار را به ۴ بعد تقسیم میکند:(MBTI)رفتار روانی در افراد است.شاخص نوع مایربریگز

  1. برونگرا در مقابل درونگرا
  2. احساسی در مقابل شهودی
  3. تفکر در مقابل احساس
  4. قضاوت در مقابل ادراک (استر[6]،1999)

 

9- سایه

اگر نیاز دارید که بطور مداوم یکی از رقیبانتان را نظارت کنید، باید افراد مختلفی در سازمانتان را مسئول تعقیب رقیبتان اختصاص دهید.این کار نیازمند تیم کوچکی از خبره ها در رشته های مختلف است:

اقتصاد، مهندسی، بازاریابی، مدیریت، تکنولوژی و….

[1] – Political

[2] – Economic

[3] – Social

[4] – Technology

[5]

[6] – Oster

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای

2-4-1- اهداف جزئی:

1) تعیین رابطه آگاهی از بازار با فروش محصولات بیمه ای

2) تعیین رابطه آگاهی از رقبا با فروش محصولات بیمه ای

3) تعیین رابطه آگاهی از فناوری با فروش محصولات بیمه ای

4) تعیین رابطه آگاهی از راهبرد ها و مسائل اجتماعی با فروش محصولات بیمه ای

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه  با فرمت ورد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده