سایت پایان نامه های برق

عنوان کامل پایان نامه :بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

1‌.1‌.1‌    محرکه موتور AC

موتور القایی به مدت طولانی به عنوان تراکشن سیستم‌های تراکشن راه‌آهن استفاده شده است. با این‌حال، شمار زیادی از موتورهای القایی پس از پیدایش الکترونیک قدرت مدرن نمایان شدند ]18[. دلایل آن به شرح زیر است:

  • کنترل سرعت موتور القایی بوسیله تغییر فرکانس ورودی و همچنین تغییر ولتاژ منبع توان ورودی انجام می‌شود.
  • مشکل تولید منبع تغذیه سه فاز مناسب از یک خط تراکشن DC یا تک‌فاز AC به‌وسیله تکنیک‌های الکترونیک قدرت میسر شد.

توسعه الکترونیک قدرت متکی بر توسعه عناصر نیمه هادی بوده است ]18[. در دهه 1960 توسعه تریستور قدرت، تولید چندین محرکه لکوموتیو موتور القایی با تغذیه اینورتر آزمایشگاهی را در پی داشت. نقطه ضعف اصلی این نوع از عناصر، سطوح ولتاژ و جریان پایینی بود که می‌توانستند تحمل کنند و این منجر به محدود شدن کاربرد آنها در حوزه‌های توان بالا می‌شد. در دهه 1970 توسعه تریستورهای توان بالا باعث بکار بردن اینورترهای منبع جریان ([1]CSI) در درایوهای تراکشن موتورهای جریان DC‌ شد. پس از آن تریستورهای گیت خاموش (GTO[2]) با توان خیلی زیاد، اینورتر منبع ولتاژ ([3]VSI) را در کاربردهای راه‌آهن، تحقق بخشید. در همین اواخر، ترانزیستورهای دوقطبی گیت عایق (IGBT[4]) که دارای جریان عملکرد پایین و سرعت سوییچ زنی بالایی هستند جای GTO را گرفته‌اند. در دهه 1980 مبدل‌های پالس که یک مبدل خطی AC-DC چهار ربعی است توسعه داده شدند. این مبدل‌ها قابلیت ایجاد درایوهای موتور القایی VSI سه فاز را روی سیستم‌های راه‌آهن با تغذیه AC تکفاز، میسر کردند.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه آزمون مدل ساختاری ارایه شده در تحقیق حاضر

 

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 thesis-power-word

لینک متن کامل پایان نامه رشته برق با فرمت ورد: بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده